Ha nyár, akkor Balaton!

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

Feltöltve: 2013-06-28

Jó néhány éve nem jártam már Siófokon, és még nyomaiban sem ismerem fel az akkori várost.

Már jó előre lefoglaltuk szállásunkat, reménykedve, hogy jó idő lesz. Nem volt szerencsénk, és bár a hétvégén gyönyörű napsütés volt, a vízbe csak bokáig merészkedtünk be. Hogy a vizes élmény ne maradjon el, hajóra szálltunk. A kikötőből naponta többször indulnak sétahajók. Az egyórás út során megcsodálhattuk a Balaton élővilágát és a túlpart csodálatos látványát. A hajóút 1 500 forint felnőtteknek, 750 forint gyerekeknek.
A kirándulás után elindultunk éttermet keresni. A Petőfi sétányon és környékén rengeteg étterem és büfé közül választhat mindenki, ízlésének és pénztárcájának megfelelően. Mi az egyik arab helyet választottuk, ahol a kemencés gyrost kóstoltuk meg 800 forintért. A gyros különlegességét a tésztája adja, és még egy specialitás, amivel következő fogyasztásunknál is találkoztunk, hogy kígyóuborka helyett csemegeuborkával szolgálják fel a szendvicset.

Séta a parkban

Ebéd után sétát tettünk a Jókai parkban, amely közvetlenül a kikötő mellett van. Imádom a parkokat, a sok zöld és színes virág mindig megnyugtat. A parkban több játszótér, japánkert is található, a romantikára vágyók pedig a szaletlikben bújhatnak el néhány percre.
Séta helyett ebéd utána testmozgásként választhattuk volna a kerékpározást vagy akár a bringóhintót is, de több fiatalt láttunk ezzel a járművel közlekedni, és úgy döntöttünk a mi erőnlétünknek nem ez a legmegfelelőbb. Azt az elvet vallom, hogy az ember, amikor nyaral, olyan dolgokat csináljon, amit egyébként nem szokott. Így történt, hogy visszamentünk a szálláshelyre, és pokróccal felszerelkezve a strand felé vettük az irányt, ahol az esti program előtt kialudtuk a nap fáradalmait.
Siófok soha nem alszik

Napnyugta után a Petőfi sétány megtelik nyaralókkal. Vannak, akik egy pohár bor erejéig ülnek be valahova, de van karaokee bár, és több disco is. Úgy tűnik, hogy nagyon népszerű úticél a város legény- és lánybúcsúk szervezésére, mert több társaságot is láttunk, akik egyforma pólóban ünnepelték barátjuk utolsó független estéjét. A legjobb, hogy ha egyik helyen elég időt eltöltöttünk – csak néhány lépés, és egy másik hangulatba csöppenhetünk. A szezon beköszöntével a kínálat még szélesebb lesz, hiszen rengeteg koncerttel, színházi előadással, napközben pedig családi programokkal várják az ide látogatókat.

A felújított Fő tér

Nyaralásunk második és egyben utolsó napján kipihenten ébredtünk. A szálláshely tulajdonosa szabadkozva fogadott minket, hogy nem érti, hogy mi ez a sok autó most errefelé. Megnyugtattuk, hogy a pesti fülünk egy-egy autó zaját meg sem hallja, és régen nem aludtunk ilyen jól.
Reggeli után ismét sétálni indultunk. Nagyon sokat hallottam a Fő tér felújításáról, ezért mindenképpen látni is szerettem volna. Elismeréssel mondhatom, hogy az eredmény tökéletes lett. A Fő tér közepén áll a 100 éves Víztorony, ahonnan csodás kilátás nyílik a városra. A felújításnak köszönhetően a téren padok, hangulatos szökőkút, és néhány üzlet található. A főtérről ismét a kikötő és Petőfi sétány felé vettük az irányt, hogy még egyszer búcsút vegyünk a Balatontól, de csak egy időre. Reszkess Siófok, visszatérünk!